BİLECİK GÖLPAZARI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Yönetici Gelişim Planı Aralık Ayı Etkinlikleri

Yönetici Gelişim Planı Aralık Ayı Etkinlikleri

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce düzenlenen Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Ortaokulu yöneticileri için hazırlanmış olan “Yönetici Gelişim Planı” (YÖGEP) ile ilgili faaliyetlerin Aralık ayı etkinliği 28 Aralık 2018 Cuma günü Gölpazarı Anadolu İmam Hatip Lisesinde gerçekleştirilmiştir. Golpazari Anadolu İmam Hatip Lisesi Muduru Murat ARICAN mudur yardımcıları Reyhan OKTAY ve Resul CERGEL ile söyleşi düzenleyerek bir eğitimci olarak Hz. Muhammed(S.A.S)´ in insanlarla iletişimi, sosyal ilişkileri ve metotları konuşuldu.

BİR EĞİTİMCİ OLARAK HZ. MUHAMMED (SAV); Hz. Peygamber (asv)´in temel görevinin dinî ve dünyevî tüm meselelerde insanları eğitmek olduğu söylenebilir. Bu bakımdan bizzat kendisi; "Ben ancak bir muallim olarak gönderildim" buyurmuştur (ibn Mace, Mukaddime 17). Hz. Peygamber (asv)´in eğitimi, insanlara her yönde faydalı bilgilerin kazandırılması ve kazanılan bilgilerin kişilerin hayatına yansıyarak faydalı hale gelmesi esasına dayanıyordu. O, bir taraftan Cenab-ı Hakk´ın emrine uyarak; "Rabbim, benim ilmimi artır!" (Taha, 20/114) diye bilgisinin artırılması için Allah´a yalvarır ve bu uğurda çaba sarfederken, diğer taraftan; "Allah´ım, bana öğrettiğinle faydalanmayı nasîbet!" (İbn Mace, Mukaddime 23) diye yakarıyor; "Faydasız ilimden Allah´a sığınırım." (Müslim, Zikr 73) diyerek de bilgiden maksadın faydalanmak ve faydalı olmak olduğunu belirtiyordu. Bu ölçüler içerisinde Peygamber Etendimiz (asv) ashabını Medine´ye hicretten önce Mekke döneminde Daru´l Er-kam´da, Hicretten sonra da Mescidü´n-Nebî´de ve Suffa´da yoğun bir şekilde eğitim ve öğretime tabi tutmuştu. Tabiatıyla eğitim, bütün bir hayatı ilgilendirdiğinden; Hz. Peygamber (asv) evlerde, çarşıda, pazarda, yolda, bir sefer sırasında, harp halinde iken vesair durumlarda gerekli olan her yerde, her fırsat ve vesile ile eğitim görevini yerine getiriyordu. Eğittiği kişilerin şahsî ihtiyaçları, ferdî farklılıkları, kabiliyet ve kapasiteleri Hz. Peygamber (asv) tarafından göz önünde tutuluyordu. Peygamber Efendimiz (asv), kendisi haricinde eğitim ve öğretim için görevliler de tayin etmişti. Okuma yazma, basit matematik, Kur´an tilaveti, temel dinî bilgiler, hayatta uygulanacak pratik malumat bu şekilde öğretmenler tarafından veriliyordu. O sıralarda Arap Yarımadası´nda okuma yazma seviyesi son derece düşük olduğundan, yeterli Müslüman öğretmenin bulunmadığı ilk yıllarda Hz. Peygamber (asv), gayri müslim öğretmenlerden istifade etmekte bir beis görmemişti. Mesela Bedir gazvesinde müşriklerden elde edilen esirler arasında okuma yazma bilenlerin, hürriyetlerine kavuşabilmeleri için, on Müslümana okuma yazma öğretmeleri şart koşulmuştu. İlk yıllarda Müslüman çocukları okuma yazma öğrenmek üzere Medine Yahudilerine ait okullara gönderilmişti. Peygamber Efendimiz (asv) kadınların eğitim ve öğretimi ile de meşgul oluyordu. Haftanın sadece kadınlara ayırdığı bir gününde onlara konuşmalar yapıp ders veriyor, sorularını cevaplandırarak problemleri ile ilgileniyordu. Ayrıca Hz. Aişe (r.anha) başta olmak üzere Rasülüllah´ın zevceleri ve Ashabın alim hanımları öğretim faaliyetlerinde Hz. Peygamber (asv)´e yardımcı oluyorlardı. Bu bakımdan Peygamber Efendimiz (asv) henüz o sırada okuma yazma bilmeyen zevcesi Hz. Hafsa (r.anha)´ya okuma yazma öğretmek üzere bir görevli tayin etmişti.

İstiklal Mahallesi Cumhuriyet Caddesi No34 Gölpazarı / BİLECİK - 0 228 411 30 38 (Santral)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.